האם עלוקות יכולות לעזור בסוכרת?

האם עלוקות יכולות לעזור בסוכרת
זמן קריאה: 2 דקות

האם עלוקות יכולות לעזור בסוכרת?

התקדמות והדרדרות במחלת הסוכרת עלולה לגרום לבעיות רבות. בעיות אלה יכולות להוביל למחלות בכלי הדגם אשר מגבילות או מונעות את הדם להגיע לבהונות האצבעות, האצבעות, הידיים והרגליים. וכאשר זרימת הדם מוגבלת מאוד, הרקמה המושפעת יכולה למות. זהו הגורם המוביל לקטיעה בקרב אנשים עם סוכרת. איבוד איבר בגוף עקב סיבוכים מסוכרת מהווה דאגה עיקרית למיליוני אנשים ברחבי העולם.

הדרך היעילה ביותר להפסיק תהליך זה היא להגביר את זרימת הדם לרקמות הנגועות ללא סיכון לקרישי דם. מחקר¹ מקור מהימן הוכיח שטיפול בעלוקה יכול למלא תפקיד זה בהצלחה.

טיפול בסוכרת עם עלוקה רפואית

חומר הירודין ברוק העלוקה מדלל את הדם ומונע ממנו את קרישתו. מכיוון שאנשים הסובלים מסוכרת נוטים לפתח דם עבה יותר, הירודין יכול לעזור בהפגת הלחץ על הלב ומערכת הלב וכלי הדם על ידי דילול הדם. לחוקרים יש תוצאות חיוביות במקרים בהם הירודין (Hirudin) שימש לטיפול בסוכרת.

מקרה מהזמן האחרון, הראתה כיצד הרפואה המסורתית של אונאני, הכוללת טיפול בעלוקה, הצליחה לעזור להציל את כף רגלה של אישה בת 60 עם סוכרת. כיום קיימות צורות סינתטיות של רוק עלוקה, אך החוקרים גילו כי שימוש בכמה ארבע עלוקות בפגישה אחת יכול לעזור להפחית את הסיכון לקטיעה.

¹ לינק למחקר – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4717768/

לינק למחקר – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24809835

 

צרו קשר לקביעת טיפול

חלק מהלקוחות לא הרגישו כאבים כלל, אחרים חווים כאב חד וחולף, משהו כמו עקיצת יתוש. זה נמשך פחות מדקה, שכן העלוקה מפרישה חומר הרדמה מקומי אל תוך הפצע בזמן שהוא ניזון.

בטוח מאוד. משתמשים בו בבטחה במרכז ומזרח אירופה, במשך מאות שנים. לאחר שנים רבות של שימוש קליני נטול בעיות,עלוקות מסוג Hirudo medicinalis קיבל אישור רשמי כמכשיר רפואי בשנת 1984 ממינהל המזון והתרופות האמריקני ה FDA.

כן. לא ניתן לטפל בעלוקות באנשים אשר סובלים ממחלות כגון אנמיה, המופיליה ובהפרעות קרישת אחרות. אם אתם נוטלים אספירין (שמעכב את קרישת הדם), עליכם להימנע מטיפול בעלוקה. בנוסף, לא ניתן להשתמש בעלוקות לטיפול בזיהומים הניתנים בדם, כמו דלקת כבד B ו- C, ומחלות HIV. נשים בהריון. ובחולים עם נטייה להיווצרות צלקת קלואידית.

אצל מרבית החולים אחרי עקיצת העלוקה יתחילו לגרד ביום השני לאחר הטיפול ואז ימשיכו לגרד בערך 2-3 ימים. זהו סימן טוב, שכן הגרד נובע משחרור היסטמין, ומראה כי הריפוי מתרחש במקום, למידע מורחב ניתן לקרוא באתר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן