טיפול בתסמונת התעלה הקרפלית עם עלוקות

טיפול בתסמונת התעלה הקרפלית עם עלוקות
זמן קריאה: 3 דקות

טיפול בתסמונת התעלה הקרפלית עם עלוקות

תסמונת התעלה הקרפלית

תסמונת התעלה הקרפלית (CTS) היא מחלה שפגעה בעבר בקרב מגוון מצומצם של מקצועות כמו קלדניות, מתורגמנים בשפת הסימנים, פסנתרנים, כנרים, רוכבי אופנועים, אמנים, מלבנים, ציירים, ובכלל מקצועות הקשורים לעומס ורטט על הידיים. אך כיום מספר גדול בהרבה של אנשים מתמודד עם הבעיה הזאת של תסמונת התעלה הקרפלית בגלל העובדה שמספר עצום של אנשים לא יכולים לדמיין את חייהם בלי עבודה על המחשב או הטלפון הסלולרי מה שמוביל לפגיעה של מנגנון שורש כף היד.

כמו כן במהלך ההיריון, הנקה, כאשר רקמת החיבור מתרופפת ומגבירה את הנטייה לבצקת, הסבירות לתסמונת זאת עולה. בנוסף, חוסר איזון הורמונלי הנגרם על ידי גיל המעבר או נטילת גלולות הורמונליות למניעת הריון, שמיעה, אקרומגליה, מחלת בלוטת התריס, אי ספיקת כליות, פציעות וגידולים יכולים לעורר את תסמונת התעלה הקרפלית ולהופעה של CTS.

 

כיצד נוצרת תסמונת התעלה הקרפלית ?

באזור פרק כף היד נמצא התעלה הקרפלית, שבתוכה יש רצועות, גידים, כלים ועצבים היקפיים, כולל העצב החציוני. כאשר כף היד אינה פעילה זמן רב או לעתים קרובות מתוחה מדי, זרימת הדם בה מופרעת ואספקת אספקת החמצן לרקמות מאטה. יש נפיחות, ולנוזל הלימפה אין זמן להסרה מהזרוע, בעקבות כך מנהרת הקרפלית מצטמצמת ודוחסת את העצב. וכך נוצרים הכאבים, המתבטאים לעתים קרובות בלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, באצבעות יש עקצוץ, חוסר תחושה. אם אינך שם לב לבעיה זו, לאחר מספר חודשים יש שינויים סיביים ברקמות המצפות את נדן הגידים של שרירי האמה. נוצר חלבון עמילואידי. מערכת החיסון תופסת את הרקמות שהשתנו כזרות ומתחילה לתקוף אותן. מכאן שדלקת ברקמות מפרק שורש כף היד "תתעצם ותתלקח" מה שגורם באזור הפגוע להיווצר צלקות והידבקויות. שבמקרים מתקדמים יכול להיות קבוע, מה שיגרום לקהות ידיים, אובדן רגישות באזורים מסוימים והתנוונות שרירי האמה ושרירי הידיים.

 

הטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית הוא מאוד בעייתי.

הרפואה המודרנית מציעה:

טיפול שמרני מורכב בפיזיותרפיה, יישומים מקומיים של משחות סטרואידים, DMSO, זריקות סטרואידים או בליעה לטווח קצר, יחד עם תרופות אנטי-דלקתיות לפעולה שאינה סטרואידים. לעיתים משתמשים בטיפול בלייזר או בלינאותרפיה.

שיטות טיפול כירורגיות (אפילו בשנים האחרונות בהן נעשה שימוש בניתוחים אנדוסקופיים) הן טראומטיות לרקמות וגורמות לבצקות ופוסט טראומטיות שלאחר מכן, אפילו עם שימוש בסטרואידים. אל לנו לשכוח מהשיקום לאחר הניתוח לטווח הארוך.

 

העלוקה הרפואית בטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית

טיפול בעלוקות – טבעיות הפעולה, היעדר תופעות לוואי, ההשפעה האורגנית על כל שרשראות התהליך הפתולוגי הופכת את שיטת הטיפול הזו לייחודית באמת ובלתי ניתנת להחלפה.

 

כאשר העלוקות מצצו חלק קטן מהדם העומד , בגוף האדם מתחיל ההשפעות הנ"ל:

  • הירודין (hirudin) שמדלל את הדם, הסרת מיקרומברומות עם ומגדיל מאוד את מחזור הדם של הרקמה, כלומר מגביר את התחדשות יעילה יותר של רקמת חיבור נקודת זרימת דם משופרת, כמו גם מסיר במהירות רבה יותר את תוצרי החלפות והרעלים.
  • Hyaluronidase, שממיס שינויי צלקת ברקמות ומשחזר את התהליכים המטבוליים בין כלי הדם לרקמות הגוף. היאלורונידאז (אותו לידאז שמוזרק לספיחת צלקות והידבקויות) עלוקה פועל יותר ורך .
  • bdellin, שיש לו השפעה אנטי דלקתית.
  • אצטילכולין, בעל יכולת להקל על עווית של שרירים חלקים, מרגיע את כלי הדם.

עלוקה רפואית הפועלת כמפעל תרופות קטן פותרת בעיות רבות. היא מקלה על דלקת, כאבים, מגדילה מאוד את זרימת הוורידים והלימפה ויציאתם לרקמות.

הפעולה היא כה יעילה עד כי חולים מציינים את הסרת התסמינים לאחר 3-5 טיפולים. כמובן, חולים עם היסטוריה ארוכה של המחלה יתכן ויזקקו לטיפול ארוך יותר.

עלוקה רפואית תאפשר לכם לטפל בבעיה של CTS בדרך טבעית, שהאנושות משתמשת בה במשך מאות שנים.

צרו קשר לקביעת טיפול

חלק מהלקוחות לא הרגישו כאבים כלל, אחרים חווים כאב חד וחולף, משהו כמו עקיצת יתוש. זה נמשך פחות מדקה, שכן העלוקה מפרישה חומר הרדמה מקומי אל תוך הפצע בזמן שהוא ניזון.

בטוח מאוד. משתמשים בו בבטחה במרכז ומזרח אירופה, במשך מאות שנים. לאחר שנים רבות של שימוש קליני נטול בעיות,עלוקות מסוג Hirudo medicinalis קיבל אישור רשמי כמכשיר רפואי בשנת 1984 ממינהל המזון והתרופות האמריקני ה FDA.

כן. לא ניתן לטפל בעלוקות באנשים אשר סובלים ממחלות כגון אנמיה, המופיליה ובהפרעות קרישת אחרות. אם אתם נוטלים אספירין (שמעכב את קרישת הדם), עליכם להימנע מטיפול בעלוקה. בנוסף, לא ניתן להשתמש בעלוקות לטיפול בזיהומים הניתנים בדם, כמו דלקת כבד B ו- C, ומחלות HIV. נשים בהריון. ובחולים עם נטייה להיווצרות צלקת קלואידית.

אצל מרבית החולים אחרי עקיצת העלוקה יתחילו לגרד ביום השני לאחר הטיפול ואז ימשיכו לגרד בערך 2-3 ימים. זהו סימן טוב, שכן הגרד נובע משחרור היסטמין, ומראה כי הריפוי מתרחש במקום, למידע מורחב ניתן לקרוא באתר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן