כיבים ברגליים? רק טיפול בעלוקה!

כיבים ברגליים? רק טיפול בעלוקה!
זמן קריאה: 4 דקות

כיבים ברגליים? רק טיפול בעלוקה!

על פי הסטטיסטיקה הרפואית, לרוב כיבים בגפיים ברגליים – תוצאה של דליות.

כיבים בגפיים התחתונות מלווים את התרבות האנושית במשך אלפי שנים. ניתן למצוא התייחסות לנושא אפילו במצרים העתיקה, בין שושלת הפרעונים.

הרלוונטיות של בעיה זו אצל האדם המודרני רק החמירה למרות ההתקדמות המשמעותית של הרפואה הנוכחית.

הפרה של תהליכים בגפיים התחתונות היא תוצאה של מגוון מחלות המפרות את זרימת הדם במערכת העורקים, הוורידיות, הלימפטיות, כולל רמת המיקרוסקולציה של הנגע. פגיעות שונות בעור, ברקמות רכות, נזק לעצב היקפי יכולות להיות גם הגורם לכיבים.

 

ישנן צורות רבות של מחלות עור אשר בדרך כלל לאורך זמן מובילות להפרעות קשות בגפיים התחתונות.

על פי הסטטיסטיקה הרפואית, לרוב כיבים בגפיים ברגליים – תוצאה של דליות. וזה מתרחש כאשר תהליך הכרוניקציה, פקקת ורידים ובעיות של ורידים עמוקים של הרגליים. העומס הכבידתי על כלי הלימפה והוורידי במהלך הפירוק של מנגנון השסתום של כלי זה נצפה לאחר 40 שנה (אצל נשים יולדות קורה לפני כן). מכאן ההפרה של זרימת הדם והתזונה של רקמות העור בכפות הרגליים.

טיפול של כיבים מבוצע בשיטות שונות של כמו הסרת הוורידים השטחיים של הרגליים, המשמשים לדליות, פקקת ורידים, או אפילו רק מסיבות קוסמטיות. פקקת ורידים עמוקה של המערכת הוורידית היא הגורם העיקרי לכיבים בגפיים התחתונות. חבישה אלסטית מוגזמת או גרביים אלסטיות הדוקות מדי מחמירות גם את בעיות במחזור הדם של הרגליים ומזרזות את היווצרות הכיבים הגפיים של השוקה והרגליים.

כיבים הקשורים לבעיות בעורקי הרגליים פחות שכיחים וקשורים בתפקוד של טרשת עורקים בדופן הפנימית של כלי העורקים והיצרותם לאחר מכן. זה מוביל באופן טבעי לבעיות מקומיות של רקמות העור.

גורמים מעורבים, כלומר שילוב של יכולת תפקודית מופחתת של כלי עורקים ומערכת ורידית-לימפטית מביאים להחמרה של תהליכי ניוון הרקמות בגפיים התחתונות.

נגעים טראומטיים הם גם אחד הגורמים המובילים לכיב.

פגיעה קלה בעור, רקמות רכות של הגפה בצורה של חבורה, חתך קטן, נזק בעור כאשר נועלים נעליים שנבחרו באופן שגוי עם תפר פנימי מחוספס, יכולות לעורר מראה של כיב.

יתר על כן, על פי הסטטיסטיקה, הגורם להפרעות בעור הרגליים הוא נגעים וסקולריים סוכרתיים ונטייה לזיהום ודלקת כרונית בעור הגפיים התחתונות.

כיבים מסוג זה מופיעים בחולים עם סוכרת, מסובכים על ידי נוירופתיה קשה, עם אובדן רגישות מוחלט או חלקי מהגפיים התחתונות.

היעדר כאבים באזור כיבים, עקב הפגיעה בעצב, מוביל לעובדה כי חולים באיחור רב פונים לעזרה. הסיבוך החמור ביותר במצב זה הוא שגורם לזיהום להתפתחות מהירה, המחייב כריתה בכדי להציל את הגפה.

הפרעות מטבוליות ואלקטרוליטים באי ספיקת כליות כרונית הן גורם נוסף להפרעות.

ולבסוף, כיבים נוירוטרופיים הנצפים בחולים שעברו היסטוריה של פגיעה בעצב השדרה או ההיקפית. הופעתם של כיבים בגפיים התחתונות אצל חולים עם טראומה קשורה בדרך כלל לפגיעה בעצב הסיאטי או השוק. בנוסף לביטויים בעור, ישנם תסמינים נוירולוגיים ותופעות אוסטאופורוזיס – ירידה בעוצמת העצם. באזור הכיבים הללו יש ירידה חדה ברגישות. ברוב המקרים פצעים אלה מתפתחים בשלבים המאוחרים יותר לאחר הטראומה.

כמו כן, ניתן לשלב את הגורמים הנזכרים לעיל לכיבים בשוקיים וכפות הרגליים בשילובים שונים ולהעצים את התפתחות הכיבים.

הטיפול בתהליכים אלה, למרות התקדמות הרפואה המודרנית, נותר בעייתי ולעתים קרובות מסתיים בקטיעה של הגפה התחתונה. תקוות לטיפול בלייזר וחמצון יתר לא הצדיקו לחלוטין. מרבית החולים נאלצים להשתמש בטיפולים שמרניים באמצעות תרסיס או משחות המכילים סטרואידים, אנטיביוטיקה ותרופות מקומיות Vasoactive. מי שסובל מכיבים בגפיים בעור כפות הרגליים יודע עד כמה קשה להתמודד עם גילויי מחלה זו.

השימוש בעלוקות רפואיות לטיפול בכיבים, נותן תוצאות מדהימות, בלתי ניתנות להשגה בשיטות הטיפול הקיימות.

 

בעזרת טיפול נכון בעלוקות ניתן להקל על הסבל הזה .

מדוע טיפולי בעלוקה רפואית כה יעיל ומעניק תוצאה יציבה?

הכל בזכות הפעולה של עלוקות רפואיות. כאשר העלוקות מצצה חלק קטן מהדם העומד ולאחר הכנסה לגוף את האנזימים לגוף האדם שכוללים:

hirudin שמדלל את הדם, מסיר מיקרומברומות של הכלים הקטנים ביותר ומגדיל מאוד את מחזור הדם של הרקמה, כלומר מגביר את התזונה והחמצן של רקמות, כמו גם מסיר במהירות רבה יותר את תוצרי החלפות והרעלים.

היאלורונידאז, או לידאז, שממיס שינויים בצלקת ברקמות ומשחזר את התהליכים המטבוליים בין כלי הדם לרקמות הגוף; להיאלורונידאז יש גם השפעה אנטיבקטריאלית.

bdellin, שיש לו השפעה אנטי דלקתית.

אצטילכולין, בעל יכולת להקל על עווית של שרירים חלקים, מרגיע את כלי הדם.

קאלין מפחית בעדינות ובאופן קבוע את צמיגות הדם

hirustazin, עוזר לשמור על לחץ דם תקין

טריפטאז, בעל השפעה אנטי-אלרגית ומקדם את פירוק מרבצי השומן ברקמות

הרוק של העלוקות מסוגל להרוס מיקרואורגניזמים שונים שנכנסים לכיב, וגם מגביר את החסינות המקומית.

באופן כללי, חוקרים ברפואה מצאו כ 100 מרכיבים פעילים ביולוגית בדם עלוקה המשפיעים על התהליכים הביולוגיים ברקמות.

עלוקה רפואית העובדת כמפעל תרופות קטן פותרת שתי בעיות עיקריות.

טיפול בעלוקות מקל על דלקת, כאבים, מגביר מאוד את זרימת הדם העורקי דרך העורקים והעורקים ומעניק כמות גדולה יותר של תזונה חמצן ורקמות.

מגביר את היציאה הוורידית והלימפתית מרקמות עם ניקוז פחמן דו חמצני, פסולת תאים ורעלים.

השפעה מדהימה של העלוקות הייתה לפני מאות שנים, שידעה והשתמשה בהצלחה על ידי אנשים באסיה ובאירופה. הם שימשו לטיפול במחלות רבות. המדע המודרני מוצא הסברים לתופעות הפעולה של Hirudo medicinalis-leeches medical.

צרו קשר לקביעת טיפול

חלק מהלקוחות לא הרגישו כאבים כלל, אחרים חווים כאב חד וחולף, משהו כמו עקיצת יתוש. זה נמשך פחות מדקה, שכן העלוקה מפרישה חומר הרדמה מקומי אל תוך הפצע בזמן שהוא ניזון.

בטוח מאוד. משתמשים בו בבטחה במרכז ומזרח אירופה, במשך מאות שנים. לאחר שנים רבות של שימוש קליני נטול בעיות,עלוקות מסוג Hirudo medicinalis קיבל אישור רשמי כמכשיר רפואי בשנת 1984 ממינהל המזון והתרופות האמריקני ה FDA.

כן. לא ניתן לטפל בעלוקות באנשים אשר סובלים ממחלות כגון אנמיה, המופיליה ובהפרעות קרישת אחרות. אם אתם נוטלים אספירין (שמעכב את קרישת הדם), עליכם להימנע מטיפול בעלוקה. בנוסף, לא ניתן להשתמש בעלוקות לטיפול בזיהומים הניתנים בדם, כמו דלקת כבד B ו- C, ומחלות HIV. נשים בהריון. ובחולים עם נטייה להיווצרות צלקת קלואידית.

אצל מרבית החולים אחרי עקיצת העלוקה יתחילו לגרד ביום השני לאחר הטיפול ואז ימשיכו לגרד בערך 2-3 ימים. זהו סימן טוב, שכן הגרד נובע משחרור היסטמין, ומראה כי הריפוי מתרחש במקום, למידע מורחב ניתן לקרוא באתר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן