טיפול בדלקת פרקים עם עלוקות רפואיות

טיפול בדלקת פרקים עם עלוקות רפואיות
זמן קריאה: 3 דקות

טיפול בדלקת פרקים עם עלוקות רפואיות

אוסתאוארטריטיס הוא תהליך ניווני המתרחש בסחוס של מפרק אחד או יותר. בעניין זה, הטיפול צריך להיות מקיף. בחלק מהמקרים, אי אפשר לשחזר לחלוטין את המבנה התקין של הסחוס, אך ניתן לשפר את תפקוד המפרקים, לעצור את התפתחות המחלה ולשפר את איכות חיי המטופל.

המחלה משפיעה לרוב על מפרק הברך. זה יכול להיות בגלל עודף משקל, עלייה בעומס על הברכיים, שינויים הקשורים לגיל, אורח חיים. ואם בשלב הראשון התסמינים אינם מפריעים לחיים הרגילים, אז ככל שהמחלה מתפתחת, עשויים להופיע מגבלות משמעותיות: ירידה בפעילות, קושי בהליכה, כאבים עזים. חשוב להתחיל טיפול בזמן כדי למנוע התפתחות מהירה של המחלה ולהיפטר מתסמינים כואבים.

טיפול בדלקת פרקים עם עלוקות הוא אחת השיטות היעילות, לרוב משמשת כחלופה לשיטות הזרקה. היתרון העיקרי של טיפול בעלוקות (הירודותרפיה) הוא פולשנות נמוכה בהשוואה לניתוחים ולמתן של תרופות. שיטה זו יעילה במיוחד בשלבים הראשונים להתפתחות המחלה. אך בשלבים המאוחרים יותר הוא משמש להפחתת חומרת ביטויי המחלה.

מנגנון הפעולה של עלוקות בטיפול בדלקת פרקים

הערך הטיפולי של טיפול בעלוקה מוסבר על ידי התוכן של חומרים פעילים ביולוגית ברוק: פפטידים, אנזימים, נוגדי קרישה טבעיים. לאחר שיחרורם על ידי העלוקה לזרם הדם הם ממריצים תהליכים מטבוליים, אשר משפרים את זרימת הדם לרקמות, על ידי הפחתת הנפיחות של החללים הבין-תאיים והעלמת סטאזוס ורידי ומפסיקים את תסמונת הכאב.

הטיפול בדלקת פרקים מורכב בהנחת עלוקות באזור מפרק הברך. עלוקה אחת מסוגלת לספוג עד 15 מ"ל של דם. אובדן דם כזה בטוח לבריאות. ישנן כמה השפעות טיפוליות עיקריות של הירודותרפיה:

  • נורמליזציה של זרימת הדם ברקמות. זרימת הדם משתפרת, הגודש מתבטל, הרקמות מקבלות יותר חמצן וחומרים מזינים. זה תורם להתחדשות מואצת.
  • הסרת תהליכים דלקתיים, מספר אנזימים ברוק העלוקה עוזרים להקל על הדלקת, להקל על נפיחות ולהסיר רעלים פתולוגים מהרקמות.
  • הקלה בכאב והפחתת אי הנוחות. בזכות ההשפעות שתוארו לעיל, משוחזר טווח התנועה הרגיל של המפרק.
טיפול בדלקת פרקים עם עלוקות רפואיות
טיפול בדלקת פרקים עם עלוקות רפואיות

מאפייני טיפול במפרק הברך עם עלוקות

בין 2-3 טיפולים יכול להתמודד עם מגוון רחב של תסמינים ולשפר משמעותית את המצב, במיוחד כשמדובר בשלב 1-2 של המחלה.

משלב 3 מצריכה גישה רצינית יותר, אך גם במקרה זה הירודותרפיה יכולה לעזור משמעותית – לחסל כאב, לעצור הרס נוסף של רקמת הסחוס.

בזכות טיפול בעלוקות, ניתן להשיג את התוצאות הבאות:

  • להקל על כאבים ותהליך דלקתי פעיל.
  • להפחית או להפסיק את נפיחות הרקמות, להחזיר את המפרק לניידות תקינה.
  • להחזיר את הניידות של הגפיים התחתונות.
  • למנוע את התקדמות המחלה, להפחית את הסיכון להתפתחות מחלות / סיבוכים קשורים.
  • לנרמל טונוס שרירים וזרימת דם.
  • להאיץ תהליכי התאוששות, כולל לאחר פעולות שנדחו.

הכנה להליך טיפול במפרק הברך עם עלוקות

המטופל מתבקש לעקוב אחר מספר המלצות: להפסיק ליטול נוגדי קרישה יום לפני הטיפול, להפסיק לאכול ג'אנק פוד, ולדבוק בתזונה הנכונה. ביום הטיפול בעלוקות עדיף לא לעשן או להשתמש בבשמים חזקים שיכולים להפריע לעלוקה.

לטיפול בדלקת פרקים במפרק הברך משתמשים בעלוקות סטריליות הגדלות בתנאים מיוחדים. כל עלוקה משמשת רק פעם אחת ואחריה היא מומתת. זוהי דרישת בטיחות עבור המטופל והתנאי העיקרי למניעת סיבוכים וזיהום.

ההליך לוקח 30-60 דקות. ככלל, עלוקות נופלות מעצמן, רוויות בדם. אם זה לא קורה, הרופא עוזר להם בזהירות עם פינצטה או גזה ספוגה באלכוהול רפואי. לאחר מכן מונחות תחבושות סטריליות על האזורים המטופלים. דימום של עוריכול להתרחש מכמה שעות ועד ליממה. זה נובע מהעובדה שהנוגדי קרישה מרוק העלוקות מסתובבים בזרם הדם במשך זמן מה ומונעים ריפוי מהיר. בשלב זה עדיף להגביל את הפעילות הגופנית, ולהימנע מאמבטיות חמות.

זמן הטיפולים הנדרש במפרק הברך עם עלוקות:

זה תלוי במצב הבריאות הכללי, בגיל המטופל, בחומרת המחלה, בחומרת הסימפטומים. בדרך כלל 8-12 מפגשים מספיקים בכדי להשיג שיפור, אשר לאחריו ניתן לעשות בפסקה של בין 3-6 חודשים.

למי אסור לעבור טיפול בעלוקות ?

 

צרו קשר לקביעת טיפול

חלק מהלקוחות לא הרגישו כאבים כלל, אחרים חווים כאב חד וחולף, משהו כמו עקיצת יתוש. זה נמשך פחות מדקה, שכן העלוקה מפרישה חומר הרדמה מקומי אל תוך הפצע בזמן שהוא ניזון.

בטוח מאוד. משתמשים בו בבטחה במרכז ומזרח אירופה, במשך מאות שנים. לאחר שנים רבות של שימוש קליני נטול בעיות,עלוקות מסוג Hirudo medicinalis קיבל אישור רשמי כמכשיר רפואי בשנת 1984 ממינהל המזון והתרופות האמריקני ה FDA.

כן. לא ניתן לטפל בעלוקות באנשים אשר סובלים ממחלות כגון אנמיה, המופיליה ובהפרעות קרישת אחרות. אם אתם נוטלים אספירין (שמעכב את קרישת הדם), עליכם להימנע מטיפול בעלוקה. בנוסף, לא ניתן להשתמש בעלוקות לטיפול בזיהומים הניתנים בדם, כמו דלקת כבד B ו- C, ומחלות HIV. נשים בהריון. ובחולים עם נטייה להיווצרות צלקת קלואידית.

אצל מרבית החולים אחרי עקיצת העלוקה יתחילו לגרד ביום השני לאחר הטיפול ואז ימשיכו לגרד בערך 2-3 ימים. זהו סימן טוב, שכן הגרד נובע משחרור היסטמין, ומראה כי הריפוי מתרחש במקום, למידע מורחב ניתן לקרוא באתר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן