טיפול בעלוקות בדלקת שלפוחית ​​השתן חריפה וכרונית

טיפול בעלוקות בדלקת שלפוחית ​​השתן חריפה וכרונית
זמן קריאה: 2 דקות

הירודותרפיה או טיפול בעלוקות בדלקת שלפוחית ​​השתן חריפה וכרונית משמשים לדלקת שלפוחית ​​השתן חריפה וכרונית בשילוב עם טיפול תרופתי. הליך הפיזיותרפיה מקל במהירות על תסמיני דלקת שלפוחית ​​השתן בחולים בכל הגילאים.

כיצד מתבצע הטיפול

כדי לעצור את הסימפטומים של דלקת שלפוחית ​​השתן, עלוקות רפואיות משמשים. כדי להשיג אפקט טיפולי, עלוקות חיות מונחות על גוף המטופל על פי תכנית מיוחדת.

נקודות ההתקשרות העיקריות לדלקת שלפוחית ​​השתן (בהתאם למידת התהליך הדלקתי):

  • מעל שלפוחית ​​השתן;
  • מעל בלוטות הלימפה של האגן הקטן – איליאק חיצוני, מפשעתי שטחי;
  • מעל הצ'אקרה – ממוקם על המשטח הקדמי של הבטן, 2 אצבעות מתחת לטבור.

מפגש אחד דורש 4 עד 8 עלוקות. ההליך הטיפולי הוא 7-10 מפגשים. בהתקף של דלקת שלפוחית ​​השתן חריפה, תסמיני הדלקת והכאב מופחתים באופן ראשוני עם תכשירים תרופתיים. מטופלים מבחינים בתוצאה חיובית לאחר 3 מפגשים.

אילו בעיות נוהל פותר?

טיפול בעלוקות מקל על תסמינים קליניים כאלה של דלקת שלפוחית ​​השתן;

  • כאבים חדים במהלך מתן שתן מוסרים;
  • השפעות שיוריות מתבטלות לאחר ריקון שלפוחית ​​השתן – צריבה, גירוד, התכווצויות;
  • ירידה במספר הדחפים להשתין;
  • יש תחושה של ריקון לא שלם של שלפוחית ​​השתן;
  • כאב באזור הסופרפובי של הבטן נעצר;
  • חולפים סימני מעבדה כגון שתן עכור, שינוי צבע וריח לא נעים.

השימוש בעלוקות בחולים עם דלקת שלפוחית ​​השתן כרונית מפחית את מספר ההחמרות בשנה ומאריך הפוגה. אם מתרחשים התקפות, הם ממשיכים בצורה מתונה יותר. אין כאבים עזים בבטן התחתונה ובשופכה, דליפת שתן בלתי מבוקרת על רקע דחף פתאומי להטלת שתן.

תכונות של טיפול בנשים

דלקת שלפוחית ​​השתן אצל נשים מאובחנת לעתים קרובות יותר והיא חמורה יותר מאשר אצל גברים. זה נובע מהמבנה האנטומי של מערכת גניטורינארית – לומן השופכה רחב, באורך קטן. זה תורם להתקשרות של זיהום משני, כמו גם מעורבות בתהליך הדלקתי של הנרתיק ופי הטבעת.

השימוש בעלוקות אצל נשים מונע התפתחות של סיבוכים נפוצים כמו דלקת הנרתיק, אדנקסיטיס (דלקת של נספחי הרחם – חצוצרות, שחלות).

חשיבות השימוש בעלוקות לדלקת שלפוחית ​​השתן

Hirudotherapy מבטל את הצורך במינונים גדולים של אנטיביוטיקה, סולפונאמידים, משתנים. הודות לעלוקות במהלך הטיפול, עומס התרופות על הכליות והכבד מוסר. בשל ההשפעה על בלוטות הלימפה, החסינות המקומית עולה, מה שמאפשר להילחם ביעילות רבה יותר בדלקת של שלפוחית ​​השתן.

טיפול בעלוקות מונע התפתחות סיבוכים מסוכנים של דלקת שלפוחית ​​השתן – הפרעות דיסוריות המגבילות את יכולתו של החולה לעבוד, פיילונפריטיס (דלקת זיהומית של אגן הכליה), שינויים טרשתיים ברירית שלפוחית ​​השתן, אי ספיקת כליות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן