10 טיפולים מומלצים לטיפול עם עלוקות

טיפול בהתקרחות עם עלוקות
זמן קריאה: 5 דקות

ראשי פרקים

התקרחות ונשירת שיער

טיפול שיקומי להחזרת השעון לאחור

טיפול בעלוקה רפואית מגבירה את זרימת הדםלכן, כאשר מוחלות עלוקות על אזורים דלילים או קירחים בקרקפת, העלייה במחזור הדם עוזרת להוביל ולרכז את חומרי המזון המסייעים ליחזוק זקיקי השיערהטיפול יכול לסייע בקידום צמיחת השיערכמו בכל הטיפולים, התוצאות ישתנו מאדם לאדם.

אנשים הסובלים מהתקרחות הנגרמת על ידי זיהומים פטרייתיים או קשקשים עשויים ליהנות גם מהתכונות האנטי מיקרוביאליות הטמונות ברוק עלוקהזה עוזר במניעת זיהום מקומי, וגם עוזר להילחם בזיהום המקומי שהתבסס על הקרקפת.

טיפול בדלקות ומוגלה בעור

 

טיפול בעלוקות כהליך טיפולי

שחין הם סוג של זיהומים שמתרחשים עמוק בעורהיזהום מתחיל כאזור אדום וכואב שהופך בהדרגה למוצקנפיחות מתחילה להתרחש ונוצרת 'עין' המכיל מוגלה. המוגלה היא חומר נוזלי לבן עבה ואטום, בדרך כלל צהבהב, שנוצר בקשר לדלקת הנגרמת כתוצאה מפלישה לגוף על ידי מיקרואורגניזמים זיהומיים (למשל חיידקים)מוגלה מורכבת מליוקוציטים מתנוונים (תאי דם לבנים), פסולת רקמות ומיקרואורגניזמים חיים או מתים.

בדרך כלל, עלוקה אחת שממוקמת מעל אזור המוגלה, תגדום לעלורה להתחבר ולאכול ישירות מהמוגלהעלוקות נוספות מחוברות לאזור שמסביב לפצע המוגלתי, כדי לשפר את זרימת הדם לאזור הפגועההשפעה המשולבת של העלוקות היא להקל מאוד על הגודש ולהפחית את הלחץ שגורם לנפיחות, רגישות וכאב.

סוכרת

 

יתרונות העלוקות בטיפול בסוכרת

אחד החומרים החשובים ביותר המשתחררים מבלוטות הרוק העלוקתיות הוא הירודין, מדכא קרישת דםלחולי סוכרת יש דם עמוס בסוכר ולכן צמיג (כלומר סמיך), וזה מוביל לסיכון מוגבר לקרישי דם.

הירודין מסייע במניעת קרישי דם ומשפר גם את זרימת הדםשיפור במחזור הדם גורם להפחתת לחץ על הלב וכלי הדםזרימת דם טובה יותר מסייעת בכל תהליכי הריפוי, שעלולים להיפגע קשות בחולי סוכרת.

בעיות אוזניים ושמיעה

 

טיפול בשמיעה בעזרת עלוקה רפואית

טיפול בעלוקה יכול לסייע בריפוי או הקלה משמעותית בשלוש בעיות האוזן והשמיעה הנפוצות ביותר – אובדן שמיעה פתאומי, טינטון ודלקת האוזן (דלקת אוזניים תיכוניות)אנשים הסובלים ממחלות אחרות הקשורות לאוזן יכולים ליהנות גם מטיפול בעלוקה.

כאשר הם מחוברים, עלוקות מפרישות משכך כאבים, אשר מרדים את אזור הכאב אצל הבן אדם המטופלהם גם מפרישים אנזימים מועילים ונוגד קרישה אשר מעכב היווצרות קרישי דם, ומסייע גם בהמסת קרישי דם קיימיםכלי הדם מורחבים על ידי אנזימים אחרים המופרשים מעלוקה, ומשפרים את זרימת הדם באופן כלליחומרים אנטי מיקרוביאליים המופרשים הורגים חיידקים ופתוגנים אחרים הגורמים לבעיות אוזניים.

דלקת מפרקים ניוונית

 

(למשל קרסול, ירך, ברך, כתף, יד וכו' (

הקלה בכאב מטיפול תרופתי

הסובלים מדלקת מפרקים ניוונית (OA) מתלוננים בדרך כלל על כאב, נוקשות ונפיחות במפרקהתוצאה היא חוסר תנועה וקושי בפעילות בחיי היומיום (ADL).

אנשים שעברו טיפול בעלוקה דיווחו על ירידה משמעותית בשלושת הסימפטומים העיקריים של דלקת מפרקים ניווניתשיפור זה הוכח בכמה ניסויים מבוקרים אקראיים לאחרונה (RCT), שפורסמו בכתבי עת מדעיים שנבדקו על ידי עמיתים. RCTs נחשבים ל'סטנדרט הזהב 'של יעילות רפואית.

כפי שמוצג ב– RCTs שבוצעו עד כה, לעיתים קרובות נצפתה ירידה ניכרת בכאבי מפרקים ונוקשות הקשורים ל– OA ביום שלאחר הטיפול בעלוקההפחתת הכאב והתסמינים הנלווים לו גורמים לעלייה ארוכת טווח בתנועתיות, ברווחה ובאיכות החיים.

טיפול בעלוקה בדלקת המפרקים מומלץת לבצע סדרת טיפולים חוזרת בדרך כלל כל 6-8 חודשיםזוהי דרך בטוחה ו (ברוב החולים) מאוד יעילה לטיפול בסימפטומים של דלקת פרקים.

שלבקת חוגרת

 

טיפול לשיכוך כאבים עם עלוקה רפואית

שלבקת חוגרת כלומר זיהום שמתרחש מהנגיף varicella-zoster היא מחלת עור כואבת אצל מבוגרים, המופיעה לעיתים קרובות כאשר מערכת החיסון נפגעת בגלל מחלה או לחץהסימפטומים הם דלקת, כאב והתפרצות שלפוחיות קטנות ומלאות נוזליםהכאב לרוב חמור ויכול להימשך שבועות או חודשים.

טיפול עם עלוקה רפואית עם שלבקת חוגרת פועל על ידי הפחתת חומרת הכאב ומשך הזמן, ומזעור סיבוכים לאחר ההדבקה כמו פגיעה בעצבוב (כלומר כאבים כרוניים וקשים הקשורים לעצב).

רוק העלוקה מכיל חומרים בעלי השפעות חזקות נגד משככי כאבים (כלומר משככי כאבים)אצל חלק מהחולים, ההקלה בכאב מפגישה טיפול בעלוקה יחידה תימשך עד 6 חודשים, או יותר.

מחלות עור

 

יתרונות ריפוי מואצת עם עלוקות

העור הוא קו ההגנה הראשון של הגוף מפני זיהוםישנן שלוש שכבות לעור – האפידרמיס, הדרמיס והיפודרמיסיחד שכבות אלה כוללות תאי עור, נימים, בלוטות זיעה וזקיקי שיער.

מחלת עור מתרחשת בדרך כלל בשתי השכבות העליונות, האפידרמיס והדרמיסעל ידי שיפור זרימת הדם לשתי שכבות העור העליונות הללו, העלוקות עוזרות לריפוי מחלות עור נפוצות רבות.

מחלות עור מסוימות (למשל פסוריאזיס) הן כרוניות, אך נתונות להתפרצויות תקופתיותהוכח כי טיפול בעלוקות מאריך את תקופות ההפוגה אצל חולים רבים, ומעכב את הופעתן של 'התלקחויות'.

פציעות ספורט

 

טיפול אקוטי עם לימקס

טיפול בעלוקה מועיל ביותר בזירוז הריפוי של פציעות ספורטהיתרונות נגזרים מהאנזימים השונים ומחומרים ביו-אקטיביים אחרים הנמצאים ברוק העלוקה, וכיום ידועים כמפחיתים כאב ודלקת, ומפחיתים נפיחות רקמות מקומית.

הגורמים הביו-אקטיביים ברוק העלוקה מרחיבים את כלי הדם ופועלים באופן סינרגטי לשיפור וקידום זרימת הדם לחלק הגוף הפגוע, ובכך לתמוך ולהאיץ את פעילות הריפוי הטבעית של הגוףעלוקות אשר מונחות על אזור פגוע מפחיתות דלקת מקומית, נפיחות וכאב, וכתוצאה מכך התאוששות מוקדמת יותר של הניידות וחזרה מהירה יותר לתפקוד תקין.

מספר מפגשי הטיפול בעלוקה הנדרשים בפציעות ספורט חריפות תלוי בחומרת הפציעה, וגם בתגובת הפרט לטיפול.

מחלת כלי דם

 

שיפור מחזור הדם ותרפיה עם עלוקות

ברוק העלוקה יש מעל 100 חומרים ביו-אקטיביים המועילים לריפוי ולרווחה כלליתמרכיב כזה הוא הירודין, שפועל כנוגד קרישה ואשר יחד עם קלין מעכב בעוצמה את קרישת הדםנוגדי קרישה ממיסים קרישי פיברין ומעכבים את היווצרות פקקת.

רוק כרישה מכיל מעכב פקטור Xa, וגם היאלורונידאזשני חומרים אלה משפרים את צמיגות הנוזל הבין-טרסטריאלי.

מרחיב כלי הדם אצטילכולין, יחד עם חומרים דמויי היסטמין וגם מעכבי קרבוקסיפפטידאז A, מגבירים את זרימת הדם על ידי הרחבת כלי מכווץ.

אלה רק חלק מהמרכיבים המקדמים בריאות של רוק עלוקההחומרים המפורטים לעיל פועלים באופן סינרגטי (אולי בשילוב עם חומרים ביו-אקטיביים אחרים שטרם זוהו) כדי להפחית את צמיגות הדם, מה שהופך את עקביותו לדלילה יותר ומקדם זרימת דם יעילה יותר.

דם בעל עקביות עבה נוטה להיווצרות קריש ויכול לגרום לעלייה בלחץ הדםקרישי דם או פקקי דם יכולים לנסוע לחלקים שונים בגוף ויכולים לגרום לשבץ מוחי (כלומר תאונות מוחיות או CVA) והתקפי לב (כלומר אוטמים בשריר הלב או 'כליליות').

רווחה גופנית ונפשית

חיזוק המערכת החיסונית

במהלך האכלה מוזרקים מספר אנזימים הנמצאים ברוק העלוקה לגוף האדם, אנזימים אלה מסייעים בהגברת המערכת החיסונית של האדם המטופל. בנוסף, הם משפרים את זרימת הדם ברקמות, מעוררים תאים לעבוד ביעילות רבה יותר ומשפרים את הרווחה הכללית.

ברוק העלוקה יש מעל 100 חומרים ביו-אקטיביים הפועלים באופן סינרגטי לשיפור הבריאות הכללית,

הם כוללים:

 

  • אנטי-אלסטאז, המאט את תהליך ההזדקנות של העור ומעכב את האנזים המפרק את האלסטין.
  • חומצה היאלורונית, בעלת השפעה חזקה נגד קמטים.
  • סטרואידים, המסייעים לעור להראות צעיר.
  • ליפידים וחומצות פוספטידיות המשפרים משמעותית את שכבת העור המבודדת והמגנה
  • אלסטין וקולגן, המפחיתים את מתח הרקמות

בנוסף לאמור לעיל, עלוקות מייצרות סרוטונין ואנדורפין (המרגיעים את האדם המטופל), אגלין (חומר אנטי דלקתי), וחומר דמוי היסטמין (המגביר את זרימת הדם).

 

הזמן את הייעוץ שלך
שלברתרוו

חלק מהלקוחות לא הרגישו כאבים כלל, אחרים חווים כאב חד וחולף, משהו כמו עקיצת יתוש. זה נמשך פחות מדקה, שכן העלוקה מפרישה חומר הרדמה מקומי אל תוך הפצע בזמן שהוא ניזון.

בטוח מאוד. משתמשים בו בבטחה במרכז ומזרח אירופה, במשך מאות שנים. לאחר שנים רבות של שימוש קליני נטול בעיות,עלוקות מסוג Hirudo medicinalis קיבל אישור רשמי כמכשיר רפואי בשנת 1984 ממינהל המזון והתרופות האמריקני ה FDA.

כן. לא ניתן לטפל בעלוקות באנשים אשר סובלים ממחלות כגון אנמיה, המופיליה ובהפרעות קרישת אחרות. אם אתם נוטלים אספירין (שמעכב את קרישת הדם), עליכם להימנע מטיפול בעלוקה. בנוסף, לא ניתן להשתמש בעלוקות לטיפול בזיהומים הניתנים בדם, כמו דלקת כבד B ו- C, ומחלות HIV. נשים בהריון. ובחולים עם נטייה להיווצרות צלקת קלואידית.

אצל מרבית החולים אחרי עקיצת העלוקה יתחילו לגרד ביום השני לאחר הטיפול ואז ימשיכו לגרד בערך 2-3 ימים. זהו סימן טוב, שכן הגרד נובע משחרור היסטמין, ומראה כי הריפוי מתרחש במקום, למידע מורחב ניתן לקרוא באתר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן