טיפול בתסמונת התעלה הקרפלית עם עלוקות רפואיות

טיפול בתסמונת התעלה הקרפלית עם עלוקות רפואיות
זמן קריאה: 2 דקות

תסמונת התעלה הקרפלית (CTS – כפי שמכונה אבחנה זו במדינות דוברות אנגלית) היא מחלה שאופיינה בעבר בקרב מגוון מצומצם של מקצועות נדירים למדי, כגון קלדניות, מתורגמנים לשפת סימנים, פסנתרנים, כנרים, רוכבי אופנועים, מקצוענים. אמנים, לבנים, טייחים, ציירים, מקצועות הקשורים לעומס רטט על הידיים. כעת מספר גדול בהרבה של אנשים מתמודדים עם הבעיה של CTS בשל העובדה שמספר עצום של אנשים לא יכולים לדמיין את חייהם ללא מחשב ומנגנון תקין בשורש כף היד הפכה חשובה מתמיד.

במהלך הריון, הנקה, כאשר רקמת החיבור מתרופפת ומגבירה את הנטייה לבצקת, הסבירות לפתולוגיה עולה. כמו כן, חוסר איזון הורמונלי המופעל על ידי גיל המעבר או נטילת גלולות הורמונליות למניעת הריון מעוררים תסמונת התעלה הקרפלית. השמנת יתר, אקרומגליה, מחלות בלוטת התריס, אי ספיקת כליות, פציעות וגידולים בכתף ​​ובאמה תורמים להופעה מוקדמת יותר של CTS.

כיצד נוצרת CTS – תסמונת התעלה הקרפלית? באזור שורש כף היד נמצאת מה שנקרא תעלת שורש כף היד, שבתוכה יש רצועות רבות, גידים, כלי דם ועצבים היקפיים, כולל העצב המדיאני. כאשר המברשת אינה פעילה במשך זמן רב או לעיתים קרובות מתוחה מדי, זרימת הדם בה מופרעת ואספקת החמצן לרקמות מואטת. יש נפיחות, לנוזל הלימפה אין זמן להסיר מהאמה, התעלה הקרפלית מצטמצמת ודוחסת את העצב. יש כאב, המתבטא לעתים קרובות בלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, באצבעות יש עקצוץ, חוסר תחושה. אם לא שמים לב לבעיה זו, אז לאחר מספר חודשים יש שינויים סיביים ברקמות המצפות את מעטפת הגידים של שרירי האמה. נוצר חלבון עמילואיד. מערכת החיסון תופסת את הרקמות שהשתנו כזרות ומתחילה לתקוף אותן. לפיכך, דלקת ברקמות מפרק שורש כף היד "תתלהט ותתלקח" כבר בהיעדר עומס על המברשת. באזור הפגוע מתחילות להיווצר צלקות והידבקויות. במקרים מתקדמים עלול להיות קבוע, לא קשור לעבודת חוסר תחושה של הידיים, אובדן רגישות של אזורים מסוימים וניוון של שרירי האמה והיד.

טיפול CTS הוא בעייתי מאוד. הרפואה המודרנית מציעה:

  • – טיפול שמרני מורכב בפיזיותרפיה, יישומים מקומיים של קרמים סטרואידים, DMSO, זריקות סטרואידים או בליעה לטווח קצר, יחד עם תרופות אנטי דלקתיות בעלות פעולה לא סטרואידית. לפעמים נעשה שימוש בטיפול בלייזר או בבלנאותרפיה, יישומי בוץ.
  • שיטות טיפול כירורגיות (אפילו בשנים האחרונות בניתוח אנדוסקופי) הן טראומטיות לרקמות וגורמות לאחר מכן לבצקת פוסט טראומטית וצלקות גם בשימוש בסטרואידים. אל לנו לשכוח את השיקום לטווח ארוך לאחר הניתוח, טיפול בתנועה ( קינזותרפיה).

בהזכירו את העלוקה הרפואית בטיפול ב-CTS יש לומר כי אף שיטה של ​​טיפול מודרני לא ניתנת להשוואה עם hirudotherapy.

הטבעיות של הפעולה, היעדר תופעות לוואי, ההשפעה האורגנית על כל שרשראות התהליך הפתולוגי הופכת את שיטת הטיפול הזו לייחודית ובלתי ניתנת להחלפה.

כאשר עלוקות מצצו חלק קטן מדם באזור הפגוע בגוף האדם מופיעות:

  • הירודין שמדלל את הדם, מסיר מיקרוטרומבוסים עם הכלים הקטנים ביותר ומגביר מאוד את המיקרו-סירקולציה של הרקמה, כלומר מגביר את התזונה והנשימה של הרקמות, וכן מסיר מהר יותר את תוצרי החלפות והרעלים.
  • hyaluronidase, הממיס שינויים בצלקת ברקמות ומשקם את התהליכים המטבוליים בין כלי הדם ורקמות הגוף.Hyaluronidase (אותו לידאז שמוזרק לספיגת צלקות והידבקויות) ברוק העלוקה
  • bdellin, בעל השפעה אנטי דלקתית.
  • אצטילכולין, בעל יכולת להקל על עווית של שרירים חלקים, מרגיע את כלי הדם.

עלוקה רפואית שעובדת כמפעל תרופות קטן פותרת בעיות רבות. היא מקלה על דלקות, כאבים, מגבירה מאוד את זרימת הוורידים והלימפה והיציאה לרקמות.

הפעולה כל כך יעילה שהמטופלים מציינים את הסרת הסימפטומים לאחר 1-2 הליכים.

כמובן, חולים עם זמן ארוך במחלה נדרשים לטיפול ארוך טווח יותר.

עלוקה רפואית תאפשר לך להיפטר מהבעיה CTS אינה כואבת ויציבה.הפוך את זה לדרך טבעית, שבה האנושות השתמשה במשך מאות שנים.

השפעה יוצאת דופן של העלוקות הייתה לפני מאות שנים, ידועה והשתמשה בהצלחה על ידי אנשים באסיה ואירופה. הם מצאו באופן אמפירי את החיה הנפלאה הזו לטיפול במחלות רבות. המדע המודרני מוצא הסברים לתופעות הפעולה של Hirudo medicinalis-eches medical .
למרות מאות השנים – היסטוריה עתיקה של שימוש בעלוקות רפואיות וקלות השימוש לכאורה בשיטה זו מחייבת כמובן שימוש מקצועי.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן