טיפול בעלוקה רפואיות ללחץ דם גבוה

טיפול בעלוקה רפואיות ללחץ דם גבוה
זמן קריאה: 3 דקות

טיפול בעלוקות שימש מאז ימי קדם, וכדי להוכיח את ערכו לעולם הרפואה, טיפול מסוג זה נפוץ עדיין בחברה המודרנית שלנו. אף על פי שאיבד את הפופולריות שלו עם כניסתה של המאה העשרים, כעת טיפול בעלוקה מבצע קאמבק, ויותר ויותר אנשים מתחילים להתעניין ולנסות את השיטה הטיפולית העתיקה אך המיוחדת לטיפול במחלות שונות.

טיפול בכאב גב כרוני בעלוקות רפואיות
טיפול בכאב גב כרוני בעלוקות רפואיות

טיפול בעלוקות רפואיות ללחץ דם גבוה

מספר הולך וגדל של צעירים נמצאים בסיכון לפתח בעיות הקשורות ללחץ דם גבוה, מה שמדאיג את הרופאים. בהתחשב באורח החיים של ימינו, אין זה מפתיע שמספר הולך וגדל של צעירים סובלים מיתר לחץ דם. יתר לחץ דם, הידוע גם בשם לחץ דם גבוה, הוא מצב בו אדם סובל מלחץ דם גבוה העולה על הערך הרגיל של 120/80 מ"מ כספית.

הבנת מה זה לחץ דם גבוה

ישנם שני סוגים של יתר לחץ דם – יתר לחץ דם ראשוני או חיוני ויתר לחץ דם משני.

יתר לחץ דם ראשוני או חיוני פירושו כי הגורם לעליית לחץ הדם אינו ידוע, אם כי ההיסטוריה המשפחתית יכולה למלא תפקיד חשוב. אם אחד ההורים או שניהם סובל מלחץ דם גבוה, יש לך סיכון מוגבר ללחץ דם גבוה.

יתר לחץ דם משני הוא מצב בו קיימת סיבה ידועה לעלייה בלחץ הדם של האדם.

כאשר מבינים לחץ דם גבוה, חשוב לדעת לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי. לחץ סיסטולי הוא הלחץ שיוצרים העורקים כאשר שרירי הלב מתכווצים להזרים דם לעורקים. לעומת זאת, לחץ דיאסטולי הוא הלחץ הנוצר בעורקים כאשר שרירי הלב נרגעים, ולכן הלחץ הדיאסטולי נמוך מהלחץ הסיסטולי.

גורמים ללחץ דם גבוה

ישנם גורמים רבים הגורמים ללחץ דם גבוה. השכיח ביותר הוא אורח החיים האנושי. מי שאוכל יותר מדי אוכל שומני ומלוח, מעשן הרבה ו / או צורך כמויות גדולות של אלכוהול, נמצא בסיכון גבוה ללחץ דם גבוה. אנשים הסובלים מהשמנת יתר נמצאים גם הם בסיכון לפתח יתר לחץ דם. מתח, זקנה והיסטוריה משפחתית הם גם גורמים ליתר לחץ דם. מחלות כמו מחלת כליות כרונית ומחלות בלוטת התריס ובלוטת יותרת הכליה יכולות גם הן לגרום ליתר לחץ דם.

טיפול בכאבים נגד לחץ דם

ממחקרים שונים, ידוע כי רוק העלוקה מכיל אנזימים מועילים רבים שיכולים לעזור להוריד את לחץ הדם.

אנזימים נוגדי קרישה הכלולים ברוק העלוקה מפחיתים את נטיות קרישת הדם ובכך מעודדים זרימת דם טובה בגוף, כמו גם אנזים אחר הממס את קרישי הדם, כך שהוא לא רק מפרק את קרישי הדם, אלא גם מונע קרישי דם. ומאפשר זרימה לחלקים אחרים בגוף וגורם לירידה ניכרת בלחץ סיסטולי ודיאסטולי כאחד.

אנזימים אלה מונעים את עיבוי הדם, ובכך מקדמים זרימת דם טובה יותר לא רק בלב, אלא גם באזורים אחרים בגוף, וניתן להשתמש בהם בתרופות מודרניות נגד יתר לחץ דם.

חלק מהלקוחות לא הרגישו כאבים כלל, אחרים חווים כאב חד וחולף, משהו כמו עקיצת יתוש. זה נמשך פחות מדקה, שכן העלוקה מפרישה חומר הרדמה מקומי אל תוך הפצע בזמן שהוא ניזון.

בטוח מאוד. משתמשים בו בבטחה במרכז ומזרח אירופה, במשך מאות שנים. לאחר שנים רבות של שימוש קליני נטול בעיות,עלוקות מסוג Hirudo medicinalis קיבל אישור רשמי כמכשיר רפואי בשנת 1984 ממינהל המזון והתרופות האמריקני ה FDA.

כן. לא ניתן לטפל בעלוקות באנשים אשר סובלים ממחלות כגון אנמיה, המופיליה ובהפרעות קרישת אחרות. אם אתם נוטלים אספירין (שמעכב את קרישת הדם), עליכם להימנע מטיפול בעלוקה. בנוסף, לא ניתן להשתמש בעלוקות לטיפול בזיהומים הניתנים בדם, כמו דלקת כבד B ו- C, ומחלות HIV. נשים בהריון. ובחולים עם נטייה להיווצרות צלקת קלואידית.

אצל מרבית החולים אחרי עקיצת העלוקה יתחילו לגרד ביום השני לאחר הטיפול ואז ימשיכו לגרד בערך 2-3 ימים. זהו סימן טוב, שכן הגרד נובע משחרור היסטמין, ומראה כי הריפוי מתרחש במקום, למידע מורחב ניתן לקרוא באתר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן