יתרונות טיפול במחלות עם עלוקה רפואית

יתרונות טיפול במחלות עם עלוקה רפואית
זמן קריאה: 11 דקות

יתרונות טיפול במחלות שונות עם עלוקות

מאז ימי קדם, עלוקות שימשו לטיפול במחלות רבות באמצעות הקזת דם, שיטה בה שנשאב דם בתקווה שהסרת דם טמא תרפא את הגוף. תאמינו או לא, טיפול בעלוקה הוא לפעמים האלטרנטיבה הטובה ביותר לטיפול במחלות, ואף עולה על טיפולים פרמקולוגיים. בגלל השפעותיו המרפאות על גוף האדם, שיטה מסורתית זו לריפוי מחלות משגשגת עד היום.

טיפול במחלות כלי דם

ברוק העלוקות שידוע כמרפא או מונע מחלות יש מעל 100 חומרים ביו-אקטיביים המועילים מאוד. מרכיב כזה הוא הירודין, המשמש כחומר נוגד קרישה. קאלין הוא מרכיב נוסף המעכב גם הוא את קרישת הדם. מרכיב הממס את קרישי הפיברין כמו גם מעכב היווצרות פקקת הוא הדיסטבילאז. רוק כריש מכיל גם מעכב Factor Xa, ותרכובת זו מרסנת את ההשפעה הקרישת של גורם קרישה של גורם Xa. יש גם היאלורונידאז המשפר את הצמיגות. להשפעת vasodilation, יש לו חומרים דמויי אצטילכולין וחומרים היסטמין כמו גם מעכבי קרבוקסיפפטידאז A. שלושת אלה יכולים להגביר את זרימת הדם על ידי הרחבת כלים מכווצים. ואלה רק חלק מהמרכיבים השימושיים מאוד ברוק העלוקה.

אלה שהוזכרו לעיל פועלים יחד להפחתת צמיגות הדם, מה שהופך אתאותו לדליל יותר כדי לקדם זרימת דם טובה יותר. דם בעל סמיכות עבה הופך אותו לסכנה להיווצרות קרישי דם, וגם מעלה את לחץ הדם של אדם. קרישי דם אלה יכולים לנסוע לאזורים שונים בגוף ולחסום כלי דם, שיכולים לגרום לשבץ מוחי או להתקף לב. דם עבה מהווה סיכון כי הגפיים הדיסטליות, ובמיוחד קצות האצבעות והבהונות, לא יקבלו דם מחומצן מספיק ואת החומרים המזינים להם הם זקוקים. לפיכך, המרכיב הנוגד קרישה ברוק העלוקות הוא חיוני מכיוון שהוא באופן טבעי הופך את הדם לדליל יותר ופועל לעכב את קרישת הטסיות.

חולים במחלות לב וכלי דם עוברים טיפול בעלוקה באזורים שונים בגופם מאשר, נאמר, חולים במחלות כלי הדם היקפיים. בשני המקרים העלוקות יגרמו לזרימת דם טובה יותר לאזור.

טיפול בכאב גב כרוני בעלוקות רפואיות
טיפול בכאב גב כרוני בעלוקות רפואיות

טיפול במחלות לב וכלי דם עם עלוקות

מאז הימים הראשונים של המאה העשרים אנשים משתמשים בעלוקות רפואיות לטיפול במחלות לב וכלי דם בגלל האנזים הירודין ברוק העלוקות, חומר שיש לו השפעות נוגדות קרישה מערכתיות. מטפל בדרך כלל יקבע את השימוש בעלוקות רפואיות כאשר אדם לקה בשבץ מוחי או בהתקף לב. כמו כן, הירודין ממריץ מנגנוני רפלקס מגזרי וזה תורם לטיפול במחלות לב וכלי דם.

טיפול באלופציה וקירחות עם עלוקות

כיצד טיפול בעלוקות יכול לעזור לאנשים עם קרחת אלופציה?

ידוע כי טיפול בעלוקה מגביר את זרימת הדם, ולכן כאשר הטיפול מיושם באזורים דלילים או קירחים, עליית זרימת הדם מסייעת בהגברת הריכוז וההספקה של חומרים מזינים המסייעים לחזק את זקיקי השיער ובכך מסייע לקידום צמיחת השיער. אנשים הסובלים מאלופציה הנגרמת כתוצאה מזיהומים פטרייתיים או קשקשים יכול להועיל להם גם באמצעות המרכיב האנטיבקטריאלי ברוק העלוקות, המסייע להילחם בזיהומים פטרייתיים.

טיפול בדלקת פרקים עם עלוקות

טיפול בעלוקה לדלקת פרקים

ישנם כ 600 מינים של עלוקות המוכרות ברחבי העולם ורק 15 מינים נחשבים לעלוקות מרפא ומשמשות לדלקת פרקים וטיפולים אחרים.

טיפול בעלוקות זהו תהליך פשוט וטבעי ומרגיש דומה בחוויה לעקיצת יתושים שכן עלוקות משחררות חומר הרדמה טבעי. ל-עלוקה יש תהליך טבעי המסלק דם נגוע ובו זמנית, משחרר מרכיבים טיפוליים ואנזימים מהרוק שלו, ומאפשר לרכיבים ואנזימים אלו לעשות את נפלאותיהם בהפחתת דלקת וכאב במפרק.

עלוקות רפואיות נשארות מחוברות למטופל כשעה [הזמנים יכולים להשתנות] לפני שהם מתנתקים אוטומטית. לאורך התהליך כולו, החולים נינוחים. לאחר מכן מנקים את האזור, חובשים עם תחבושת את האזור, מתלבשים ומשוחררים לביתם.

כל המקרים הם אינדיבידואליים, אך בממוצע, טיפול עלוקות יש צורך לחזור עליו במידת הצורך כל 6 עד 8 חודשים. שיפור בכאבי מפרקים ובדלקת יורגש למחרת לאחר הטיפול. לא זו בלבד שזו דרך בטוחה לטיפול בדלקת מפרקים, אלא שהיא מהווה טיפול אוניברסאלי במשך מאות שנים.

טיפול בדלקת פרקים עם עלוקות רפואיות
טיפול בדלקת פרקים עם עלוקות רפואיות

טיפול בסוכרת עם עלוקות

יתרונות טיפוליים לחולי סוכרת עם עלוקות

אחד החומרים החשובים ביותר המוכרים בבלוטות הרוק בעלוקה הוא הירודין, חומר המדכא את מנגנון קרישת הדם. אם אתם זוכרים, הוזכר קודם לכן כי לחולי סוכרת יש דם צמיג [עבה], מה שיוצר סיכון גבוה יותר להתפתחות קרישי דם. התפתחות וניתוק קרישים למחזור הכללי מהווים איומים חמורים על כל אחד ויכולים לגרום למוות מיידי, ולכן דיכוי קרישת הדם הוא חיוני.

להירודין יש גם השפעה של דילול דם, כך שמלבד מניעת קרישי דם; הוא גם מדלל את הדם, ומאפשר לדם להסתובב ביתר קלות, ומשחרר לחץ על הלב וכלי הדם.

טיפול בבעיות אוזניים ושמיעה עם עלוקות

טיפול בעלוקה יכול לעזור לרפא את שלוש בעיות האוזניים והשמיעה הנפוצות ביותר – אובדן שמיעה פתאומי, טינטון ואוטיטיס מדיה.

באיזה מחלות עלוקה יכולה לטפל
באיזה מחלות עלוקה יכולה לטפל

כיצד טיפול בעלוקה יכול לעזור לבעיות באוזן ובשמיעה

אנשים הסובלים מהמחלות שהוזכרו לעיל יכולים להפיק תועלת רבה מטיפול בעלוקה, במיוחד כאשר בעיית האוזניים והשמיעה נגרמת כתוצאה מזיהום או מבעיה בכלי הדם.

ראשית, עלוקות מפרישות אנזים הרדמה ואז ישחרר אנזימים ורכיבים מועילים לזרם הדם אשר יפעל למניעת קרישת הדם וממיסת קרישי דם. כלי הדם מורחבים על ידי האנזימים, ומביאים למחזור טוב יותר של הדם. אנזימים אנטיבקטריאליים ישוחררו גם כדי להרוג את החיידקים הגורמים לבעיית האוזניים; חומרים אנטי-בקטריאליים אלו יעצימו גם את מערכת החיסון ויאבקו בזיהום נוסף.

טיפול באנדומטריוזיס עם עלוקות

נמצא כי טיפול בעלוקה מועיל מאוד לנשים הסובלות מאנדומטריוזיס.

הרוק בעלוקות עשיר באנזימים שיכולים למנוע קרישת דם שמובילה לקרישי דם. לאחר שאנזימים אלו המיסו את קרישי הדם והחזירו זרימת דם תקינה לרחם, הרעלים נשטפים.

תרכובת חשובה נוספת ברוק העלוקה היא האנזימים האנטי דלקתיים, המסייעים להפחתת הדלקת. ברגע שהדלקת שוככת, הדם יכול לזרום בחופשיות לכלי הדם המורחבים עוד יותר על ידי רוק של העלוקה.

טיפול במחלות עיניים

למנוע התקדמות גלאוקומה

גלאוקומה היא מצב שמתרחש כאשר יש ייצור רב מדי של נוזל שקוף דמוי ג'לי החיוני לתפקוד העין (הומור זגוגי) או כאשר יש ספיגה חוזרת מאוד איטית של הנוזל. הומור זגוגי הוא חומר שקוף, דמוי ג'לי המעניק הזנה לעיניים. אולם יותר מדי ממנו יכול להיות בעייתי, כאשר הלחץ התוך עיני יכול להתגבר ולגרום לדחיסת מבני העיניים. זה גורם לטשטוש ראייה הדרגתי ואובדן ראייה איטי.

טיפול בעלוקה יכול לסייע בהתקדמות של מחלה זו. השימוש בעלוקות להפחתת קצב זרימת הדם לעין מפחית את ייצור ההומור הזגוגי וכך מפחית את הלחץ בתוך העין. לפיכך טיפול בעלוקות יכול לסייע לחולי גלאוקומה אם הליך זה נעשה בפרקי זמן קבועים ותכופים ובשילוב עם תרופות שרופאי עיניים [מומחי עיניים רפואיות] רושמים כדי להפחית את ייצור ההומור הזגוגי ולהוריד את לחץ הדם הכללי באזור.

מניעת דלקת בעיניים עם עלוקות

תחום נוסף שבו טיפול בעלוקה יכול להועיל הוא דלקת עיניים. דלקת כוריאוריטיטיס [דלקת בכורואיד וברשתית העין], דלקת הלחמית [דלקת הלחמית של אחת העיניים או שתיהן], קרטיטיס [מצב בו הקרנית של העין, החלק הקדמי של העין, הופכת דלקתית] ושלשליטיס [ מחלה דלקתית קשה הפוגעת בציפוי החיצוני הלבן של העין, המכונה סקלרה] הם רק חלק מהפרעות בדלקת בעיניים.

במהלך טיפול בעלוקה היא שואבת את הדם ובכך מפחיתה דלקת. זה מוביל להפחתת הלחץ ומפחית את הסיבוכים לאחר הדלקת.

להירודותרפיה (ברוק העלוקה) יש גם השפעה מחדשת, כאשר המטופל מרגיש תחושת חיוניות ואנרגיה מחודשת. זה נובע בעיקר מהקלה מכאבים במצבים מסוימים שטופלו, כמו גם מניקוי הדם. אין הסברים אמיתיים, אלא תצפיות על כך שבמשך מאות שנים אכן טיפול בעלוקות שימש כתרופה למחלות עיניים רבות.

טיפול במחלות חניכיים עם עלוקות

מחלות חניכיים הן אחת הבעיות השכיחות ביותר בהן סובלים כל הגילאים, במיוחד אם לא מקפידים על היגיינת שיניים קפדנית.

עלוקות ידועות כמייצרות אנזימים רבים מועילים ומשמשות במשך שנים רבות לטיפול יעיל במחלות חניכיים ולקידום ריפוי. חומרים נוגדי קרישה מגבירים את זרימת הדם בחניכיים, ועוזרים לשטוף רעלים ומאפשרים אספקת חומרים מזינים לאזור הפגוע. חומרים נוגדי קרישה אלה פועלים גם נפלאות במסת קרישי דם שיכולים להיווצר בחניכיים.

מרכיבים מועילים אחרים הם חומרים אנטי דלקתיים, אשר מפחיתים נפיחות ודלקת בחניכיים. הרוק של העלוקה מכיל גם רכיבים אנטיבקטריאליים המסייעים בהפחתת צמיחת החיידקים.

טיפול בצהבת עם עלוקות

הכבד הוא איבר חשוב מאוד, לא רק שהוא מתפקד לסנן רעלנים מגופנו, אלא הוא גם מייצר אנזימים חשובים, משמש אזור אחסון לוויטמינים וחומרים מזינים ומסייע בשמירה על שיווי המשקל.

טיפול בעלקות בכבד משמש לטיפול במחלות רבות במשך אלפי שנים.

יש צורך באספקת דם בריאה כדי להילחם בזיהום ובדלקת בכבד ואנזימים מועילים הנמצאים ברוק של עלוקות כוללים אנזימים אנטי דלקתיים המסייעים להפחתת נפיחות כמו גם אנזימים דמויי היסטמין הפועלים לוואסילציה של כלי הדם, ומשפרים עוד יותר זרימת דם. ישנם גם רכיבים אנטיבקטריאליים ברוק העלוקה המסייעים להילחם במחלות.

טיפול בלחץ דם גבוה עם עלוקות

טיפול בעלוקות לחולים עם יתר לחץ דם

באמצעות מחקרים שונים ידוע כי הרוק של העלוקות מכיל אנזימים מועילים רבים שיכולים לעזור להוריד את לחץ הדם.

אנזימים נגד קרישה שנמצאים ברוק העלוקה מפחיתים את נטיות הקרישה של הדם, וכך מקדמים זרימת דם טובה לגוף, כמו גם אנזים אחר הממס את קרישי הדם, כך שלא רק שהוא מפרק את קרישי הדם, אלא שהוא גם מונע את קרישי הדם נסיעה לחלקים אחרים בגוף וגורמת לירידה בולטת בלחץ הסיסטולי והדיאסטולי כאחד.

אנזימים אלו מונעים את הדם מלהיות סמיך, ובכך מעודד זרימת דם טובה יותר לא רק בלב אלא באזורים אחרים בגוף וניתן להשתמש בהם בתרופות נוגדות יתר לחץ דם.

טיפול בתסמונת התעלה הקרפלית עם עלוקות
טיפול בתסמונת התעלה הקרפלית עם עלוקות

טיפול במחלות כליות עם עלוקות

נמצא כי טיפול בעלוקה יכול לעזור באופן משמעותי לאנשים הסובלים מבעיות כליות.

מאחר והכליות עלולות להיפגע כתוצאה מהשפעות של סוכרת, שאחת מהן היא עלייה בצמיגות הדם, האנזימים שנמצאים ברוק של העלוקה (ובמיוחד אנזימי נוגדי קרישה) יכולים לעזור במניעת קרישת הדם או עיבוי של הדם עֲקֵבִיוּת. אנזים חשוב נוסף שמפחית את הלחץ על תפקוד הסינון של הכליות הוא האנזימים המסייעים בפירוק קרישי הדם. כדי לקדם זרימת דם או זרימת דם טובה, כלי הדם מורחבים על ידי אנזימים דמויי היסטמין. כל האנזימים הללו פועלים יחד כדי לעזור לכליות לקבל זרימת דם טובה, ובכך לסייע לכליה לסנן נכון רעלים וחומרי פסולת מהגוף.

אם יש דלקת כלשהי בכליות הפוגעת בפעולת הסינון שלה, טיפול בעלוקה יכול להוכיח כמועיל באמצעות התרכובות האנטי דלקתיות ברוק של העלוקה. יתרונות נוספים של טיפול בעלוקה כוללים את האפקט האנטיבקטריאלי המסייע לכליות להילחם בזיהום.

טיפול במיגרנות עם עלוקות

הקלה על כאב מעט משתפרת כאשר משפרים את המחזור לאזור הכואב במיוחד ואותו עיקרון נכון גם לגבי מיגרנות וכאן העלוקות מאוד מועילות.

יש תיאוריה המציעה כי מיגרנות נגרמת כתוצאה מקרישי דם זעירים הנוצרים בלב, אשר לאחר מכן עוברים למוח וקרישי הדם הללו משבשים את זרימת הדם למוח וכך גורמים לתסמינים האופייניים למיגרנה כמו זו- כאב ראש צדדי, פוטופוביה ובחילה.

כפי שאתם אולי כבר יודעים, יש חומר שנמצא בעלוקות הנקראות הירודין. חומר זה הנו נוגד קרישה, וגורם לדם להיות מדולל יותר, ובכך מאפשר לזרום קל ומהיר יותר. הירודין יכול להמיס את אותם קרישים קטנים שנוצרו על ידי המרת פיברינוגן לפיברין.

ידוע גם כי עלוקות יכולות להגביר את זרימת הדם בגוף, אפילו על הראש, מכיוון שהוא מוצץ מספיק דם בכדי לגרום לזרם הדם לזרום. עלוקות יכולות לגרום גם להתרחבות הדם, כלומר הכלי מורחב, ובכך מוריד את הלחץ על דפנות הכלים הללו, ומשפר את זרימת הדם.

זרימת דם טובה היא חיונית! באזור כואב, זה הכרחי בהחלט, במיוחד במקומות כמו המוח ושימוש בעלוקות במקום תרופות נגד מיגרנות הוא בריא יותר. ראשית, לתרופות יכולות להיות תופעות לוואי חמורות שלא כמו עלוקות שאם מטופלות כראוי הן בטוחות יחסית ואין להן השפעות לוואי ממושכות.

טיפול במחלות עור עם עלוקות

העור הוא קו ההגנה העיקרי של הגוף מפני זיהום. ישנן שלוש שכבות נפוצות בעור – אפידרמיס, דרמיס והיפודרמיס, המורכבות מתאי עור, נימים, בלוטות זיעה וזקיקי שיער.

מחלות עור שכיחות מופיעות לרוב בשתי השכבות העליונות ביותר, האפידרמיס והדרמיס. מחלות עור לא מסובכות נרפאות בקלות מכיוון שהעור בדרך כלל נשפך לאחר מספר ימים, אך מחלות עור מסובכות יותר מושרשות ברמת ההיפודרמיס וקשה יותר לרפא אותן. מחלות עור מסוימות ניתנות לריפוי ורק נתונות להחמרה ולהחמרה; כלומר, הם נשארים סרק לפעמים ומיד מתלקחים.

הירודותרפיה לאלופציה שגורמת להתקרחות

אלופציה ידועה יותר בשם התקרחות. איננו מדברים על התקרחות רגילה הקשורה לגיל, אלא נשירת שיער הדרגתית ורדיקלית כתוצאה מזיהום פטרייתי או קשקשים.

אחד היתרונות של הירודותרפיה הוא שיפור זרימת הדם. לכתמים קירחים בראש שלך יש פחות צפיפות שיער מכיוון שיש להם פחות זרימת דם בהשוואה לחלקים אחרים. ריבוי הפטריות באזור יכול להיות אחד הגורמים הגורמים לזרימת הדם המופחתת.

טיפול בעלוקות בדרך כלל אינו קשור לטיפול באלופציה, אך יעיל בכל זאת. זרימת הדם משתפרת כתוצאה מכך וההגנה הטבעית של הגוף מפני זיהום פטרייתי יכולה שוב להיות מועברת לאזורים הפגועים, ובכך לקדם ריפוי.

הירודותרפיה לטיפול זיהום עורי

שחין הוא זיהומים בעומק העור. שמתחילה כאזור אדום והופכת בהדרגה לרכה ויציבה. 'עין' נוצרת במרכז ומכילה נוזל צהוב הנקרא מוגלה, המורכב מתאי דם לבנים, חיידקים מתים וחלבונים.

במהלך טיפול בעלוקה, העלוקות ממוקמות ישירות מעל עין הרתיחה, כך שהן יכולות להאכיל ישירות על המוגלה ובמקביל, עלוקות אחרות יונחו באזור כדי להיפטר מגופם של דם מאוחד. זה חשוב מכיוון שדם מאוחד גורם ללחץ, מה שמוביל לרגישות וישחרר את המטופל מכאבים.

הירודותרפיה לטיפול שלבקת חוגרת

שלבקת חוגרת (Herpes Zoster) היא מחלת עור ויראלית אצל מבוגרים ומתרחשת כתוצאה מהפעלה מחודשת בבגרות של חומר נגיפי רדום שנשאר ממאבק אבעבועות רוח בילדות. אף על פי שמדברים לרוב על חסינות לכל אבעבועות רוח, הנגיפים הגורמים לה עשויים לשכב רדומים במשך שנים בתאי עצב תחושתיים, מפעילים את עצמם מחדש וגורמים להתקף שלבקת חוגרת בזמנים בהם מערכת החיסון חלשה, וכתוצאה מכך דלקת, כאבים ו פריחה של שלפוחיות עור קטנות.

ביטוי העור של הרפס זוסטר אינו חמור, אך הכאב הנגרם כתוצאה מדלקת בעצב הבסיסי יכול להיות חמור ונמשך שבועות.

טיפול שלבקת חוגרת נועד אך ורק להגביל את חומרת הכאב ומשך הזמן מכיוון שלרוב ישנם סיבוכים לאחר זיהום כמו נוירלגיה [כאב קשה כרוני סביב נתיב עצבי]. רוק העלוקה מכיל חומר שיש לו השפעות משכך כאבים. הקלה בכאבים ידועה כחזקה יותר וארוכה יותר מהטבליות הכלליות להקלה על כאבים.

הירודותרפיה לפסוריאזיס עם עלוקות

ישנן מחלות עור רבות הניתנות לטיפול באמצעות הירודותרפיה ומחלה אחת שכדאי להזכיר היא פסוריאזיס.

פסוריאזיס הוא מצב עור שכיח המופיע כאשר תאי העור מחליפים את עצמם מהר מדי. ישנם סוגים רבים ושונים, אך הנפוץ ביותר הוא פסוריאזיס כרונית.

טיפול בחולים עם שתלי עור עם עלוקות

עלוקות רפואיות שימשו זה מכבר לטיפול במחלות ומחלות, והן שימשו גם בתהליך הריפוי של שתלי עור.

טיפול בעלוקה משמש כבר שנים רבות, מחקרים נעשו והוא נמצא, נבדק והוכח כי טיפול בעלוקה יכול באמת לסייע בתהליך הריפוי של השתלות עור.

כיצד טיפול בעלוקות עזור בריפוי והחלמה של חולים שעברו השתלת עור?

ברגע שהעלוקות מתחברות לאזור שתל העור, הן מתחילות לינוק דם. בזמן היניקה הם משחררים מרכיב הנקרא הירודין מהרוק שלהם. מרכיב זה חשוב מאוד לעיכוב צבירת טסיות הדם (התהליך בו הטסיות מתכווצות או נדבקות זו לזו) ובמפל קרישה (סדרת תהליכים המסתיימת ביצירת קריש הפיברין).

אם שני סיבוכים מזיקים אלו קיימים בשתל עור, יהיה גודש ורידי מסומן, אשר מאט את תהליך הריפוי של שתל העור. כאשר השתלת העור מקבלת זרימת דם ירודה, האתר הופך לצינוטי [מצב בו העור והקרומים הריריים מקבלים צבע כחלחל מכיוון שאין מספיק חמצן בדם], אז הוא מתקשה ומתקרר עד שמת הרקמה המושתלת. כעת, בגלל ההירודין ומעכב ה- Factor Xa שנמצאים ברוק של העלוקה, מעכבים תהליכים אלה. מכיוון שיש מרכיב vasodilator ברוק שלהם, גודש הוורידי מופחת עוד יותר, מה שמקדם את זרימת הדם הטובה לתוך שתל העור. לאחר טיפול בעלוקה רפואית רציפה, שתל העור יהפוך בקרוב לחם וורדרד, סימן טוב לכך שיש אספקת דם מספקת.

תדירות טיפול עם עלוקות בחולים עם טיפולי עור

עלוקות רפואיות יונקים מהאזור עד שעה ויותר, בנפח של כפית דם אחת עד שתיים. יומיים לאחר טיפול בעלוקה, אזור השתלת העור יראה עלייה באספקת הדם לאזור.

התדירות של טיפול בעלוקה בקרב חולים עם טיפולי עור היא כארבעה ימים עד חמישה ימים, ואילו התדירות בקרב חולים אשר השתלת עורם נפגעה היא כשישה עד עשרה ימים.

טיפול בפציעות ספורט עם עלוקות

טיפול בעלוקה מועיל ביותר בתהליך הריפוי של פציעות ספורט כתוצאה מאנזימים שנמצאים ברוק העלוקה, שידועים כמפחיתים כאבים, דלקות וממיסים את קרישי הדם.

אנזימים הנמצאים ברוק עלוקה עובדים יחד עם אנזימים אחרים כדי לשטוף רעלים ולקדם זרימה בריאה כדי להאיץ את תהליך הריפוי, כמו גם להכיל אנזימים אנטיבקטריאליים המסייעים במניעה וביטול של ייצור חיידקים.

טיפול בעלוקה מפחית דלקת, נפיחות וכאבים באזור פצוע, מה שמוביל לתפקוד תקין מואץ.

במהלך הטיפול, עלוקות מזריקות גם אנזים הרדמה המפיל את הכאב, וכן אנזים אנטיבקטריאלי, ההורס את החיידקים הקיימים, ומונע הידבקות נוספת באתר, שכולם עובדים יחד כדי להאיץ את תהליך הריפוי של פציעות ספורט.

משך הטיפול בעלוקה תלוי בחומרת הפציעה הספורטיבית. כמו כן, תדירות הפגישות ומספר העלוקות בהן נעשה שימוש בטיפול משתנות גם הן לאדם.

טיפול במחלות ורידים עם עלוקות

הוכח כי טיפול בעלוקות מסייע לחולים הסובלים ממחלות ורידים. זה יכול לעזור להפחית את הכאב ואת הנפיחות המורגשת מדליות, ויכול לעזור בפירוק קרישי דם שנוצרו. אולם טיפול בעלוקה אינו יעיל לחולים אשר מחלתם הוורידית נגרמת כתוצאה ממסתמים לא מספיקים והתרחבות כליית לא מספקת.

ידוע כי הרוק של העלוקות מכיל אנזימים מועילים. יש להם תכונות נוגדות קרישה המסייעות במניעת קרישת הדם או התעבותו של הדם. מלבד זה, יש גם אנזים המפרק קרישי דם נוצרים שיכולים לסתום את הוורידים. שתי התכונות הללו מתפקדות להפוך את הדם לרזה כך שהוא זורם בחופשיות בעורקים. כדי לעזור יותר בפונקציה זו, אנזים אחר משמש כמתמיר כלי דם כדי לאפשר זרימת דם טובה יותר.

לרוק של העלוקה (Leech) יש גם תכונות אנטיבקטריאליות, המסייעות לאנשים הסובלים מפצעים פתוחים המסובכים כתוצאה ממחלה ורידית.

הטיפול בעלוקה משמש בצורה הטובה ביותר בשילוב גרבי דחיסה, ניהול משקל, דיאטה ופעילות גופנית.

טיפול בורידים ונימים בולטים עם עלוקות
טיפול בורידים ונימים בולטים עם עלוקות

 

חלק מהלקוחות לא הרגישו כאבים כלל, אחרים חווים כאב חד וחולף, משהו כמו עקיצת יתוש. זה נמשך פחות מדקה, שכן העלוקה מפרישה חומר הרדמה מקומי אל תוך הפצע בזמן שהוא ניזון.

בטוח מאוד. משתמשים בו בבטחה במרכז ומזרח אירופה, במשך מאות שנים. לאחר שנים רבות של שימוש קליני נטול בעיות,עלוקות מסוג Hirudo medicinalis קיבל אישור רשמי כמכשיר רפואי בשנת 1984 ממינהל המזון והתרופות האמריקני ה FDA.

כן. לא ניתן לטפל בעלוקות באנשים אשר סובלים ממחלות כגון אנמיה, המופיליה ובהפרעות קרישת אחרות. אם אתם נוטלים אספירין (שמעכב את קרישת הדם), עליכם להימנע מטיפול בעלוקה. בנוסף, לא ניתן להשתמש בעלוקות לטיפול בזיהומים הניתנים בדם, כמו דלקת כבד B ו- C, ומחלות HIV. נשים בהריון. ובחולים עם נטייה להיווצרות צלקת קלואידית.

אצל מרבית החולים אחרי עקיצת העלוקה יתחילו לגרד ביום השני לאחר הטיפול ואז ימשיכו לגרד בערך 2-3 ימים. זהו סימן טוב, שכן הגרד נובע משחרור היסטמין, ומראה כי הריפוי מתרחש במקום, למידע מורחב ניתן לקרוא באתר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן