טיפול בכאב גב כרוני בעלוקות רפואיות

טיפול בכאב גב כרוני בעלוקות רפואיות
זמן קריאה: 2 דקות

טיפול בכאב גב כרוני

לטענת מחקר שנעשה, עלוקות מוצצות דם טובות יותר לכאבי גב מאשר פיזיותרפיה

הסובלים דיווחו כי חוסר הנוחות שלהם הופסק לאחר פגישה אחת בלבד עם טיפול של  כ-4-7 עלוקות.

על פי הניסוי הראשון שנערך אי פעם בטיפול בעלוקה לטיפול בכאבי גב תחתון כרוניים.

בקבוצה הראשונה היה מפגש של שעה אחת עם בין ארבע לשבע עלוקות שהונחו על הגב התחתון. בקבוצה השנייה היו ארבע שיעורים של טיפול באימונים.

הניסוי בעלוקות רפואיות השוותה עם קבוצת ביקורת שבה המשתתפים הקדישו שעה בשבוע לביצוע תרגילים קבועים עם פיזיותרפיסט, כאשר שם נצפתה שיפור מועט בכאבי הגב.

תוצאות מחקר בטיפול בכאב גב כרוני בעלוקות רפואיות

חודש לאחר הטיפול, תסמיני הכאב צנחו ב -46 אחוז בקרב החולים שעברו את הטיפול בעלוקה,

השימוש במשככי כאבים צנח בשיעור של 70 אחוז בקרב אלו שטפולו בעלוקה רפואית, לעומת 11 אחוז בקרב אלו שעשו פעילות גופנית עדינה.

חוקרים גרמנים טוענים כי רוק העלוקה פועל גם כמשכך כאבים וגם כמרגיע שרירים. הוא מכיל יותר ממאה כימיקלים פעילים ביולוגית.

טיפול בכאב גב כרוני בעלוקות רפואיות
טיפול בכאב גב כרוני בעלוקות רפואיות

יעילות הטיפול בעלוקות רפואיות

החוקרים הרפואים אמרו שהתוצאות שלהם מראות שהטיפול בעלוקות שהחל עוד בימי הביניים יעיל יותר מפיזיותרפיה, פעילות גופנית, יוגה או דיקור לטיפול בכאבי גב.

בערך אחד מכל ארבעה ישראלים סובל מכאב כרוני כל שהוא, מה שהופך אותה לגורם הנכות הגדול ביותר. שהמשמעות היא שעשרות אלפי אנשים נאבקים עם כאבי גב מדי שנה.

נראה כי טיפול בעלוקות עדיף על פעילות גופנית ורוב הטיפולים האחרים שאינם פרמקולוגיים.

המחקר הרפואי, שכלל 44 חולים, דווח בכתב העת הרפואי Deutsches Ärzteblatt International.

לינק למחקר רפואי נוסף  לחצו כאן

טיפול בכאב גב כרוני בעלוקות רפואיות.

 

חלק מהלקוחות לא הרגישו כאבים כלל, אחרים חווים כאב חד וחולף, משהו כמו עקיצת יתוש. זה נמשך פחות מדקה, שכן העלוקה מפרישה חומר הרדמה מקומי אל תוך הפצע בזמן שהוא ניזון.

בטוח מאוד. משתמשים בו בבטחה במרכז ומזרח אירופה, במשך מאות שנים. לאחר שנים רבות של שימוש קליני נטול בעיות,עלוקות מסוג Hirudo medicinalis קיבל אישור רשמי כמכשיר רפואי בשנת 1984 ממינהל המזון והתרופות האמריקני ה FDA.

כן. לא ניתן לטפל בעלוקות באנשים אשר סובלים ממחלות כגון אנמיה, המופיליה ובהפרעות קרישת אחרות. אם אתם נוטלים אספירין (שמעכב את קרישת הדם), עליכם להימנע מטיפול בעלוקה. בנוסף, לא ניתן להשתמש בעלוקות לטיפול בזיהומים הניתנים בדם, כמו דלקת כבד B ו- C, ומחלות HIV. נשים בהריון. ובחולים עם נטייה להיווצרות צלקת קלואידית.

אצל מרבית החולים אחרי עקיצת העלוקה יתחילו לגרד ביום השני לאחר הטיפול ואז ימשיכו לגרד בערך 2-3 ימים. זהו סימן טוב, שכן הגרד נובע משחרור היסטמין, ומראה כי הריפוי מתרחש במקום, למידע מורחב ניתן לקרוא באתר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן