טיפול בעלוקות במחלות בלוטת התריס

טיפול בעלוקות במחלות בלוטת התריס
זמן קריאה: 3 דקות

טיפול בעלוקות במחלות בלוטת התריס

מחלות בבלוטת התריס נפוצות למדי אצל האדם המודרני והסטטיסטיקה של מחלה זו מצביעה על עלייה מתמדת במספר האנשים עם תפקוד לקוי ומחלות של איבר אנדוקריני חשוב זה, אשר ניתן לכנותו "המנצח של התזמורת ההורמונאלית" בגוף האדם. בעיות בבלוטת התריס נובעות מהפרות סביבתיות, כגון מחסור ביוד במזון, תהליכים דלקתיים (כולל זיהומיות) בבלוטת התריס, לחץ פסיכו-רגשי, פגיעות בצוואר, שינויים הורמונליים הקשורים לגיל ומנופאוזה, לעיתים קרובות המחלה אינה מתבטאת במשך זמן רב מאוד וניתן לגלות אותה רק על ידי ניתוח ביוכימי של דם להורמוני בלוטת התריס או נוגדנים ספציפיים. 

בעיות של בלוטת התריס מתחלקות באופן הבא:

– יתכן ויוגבר תפקוד בלוטת התריס. באופן קלאסי, אדם הסובל מבעיה זו חווה פעימות לב עם דופק תכוף, לחץ דם לא יציב, עצבנות, ירידה במשקל למרות תזונה מופרזת, סובלנות חום לקויה, לעיתים יש רעד קל באצבעות.עם התנוונות של תאי רקמת הבלוטה, יש ירידה בייצור הורמוני בלוטת התריס. במקרה זה, יש עייפות מהירה, חוסר אנרגיה, אובדן מצב רוח, עודף משקל, נפיחות, אדם נראה מבוגר משלו שנים.ניתן לשמור על תפקוד בלוטת התריס, אך ישנה צמיחה של צמתים ברקמת בלוטת התריס, ואילו לחלק מהרקמה יכולת מוגברת לייצור הורמונים, וחלק, להפך – מופחת.הרוב המכריע הם צמתים שפירים המתרחשים על רקע תירואידיטיס אוטואימונית. מצב דומה נצפה לאחר דלקת בבלוטת התריס, תאי מערכת החיסון תופסים את רקמת הבלוטה כזרה ותוקפים אותה. תאים מתים, ותפקוד הפקת ההורמונים פוחת. יש מצב של חוסר בהורמון בלוטת התריס בגוף – תת פעילות של בלוטת התריס.

ייצור הורמונים מתרחש במעגל הבא

– ההיפותלמוס (מבנים מוחיים עמוקים הנותנים סדר לייצור ההורמון טירוליברין, ואז בתגובה גורם ליצירת הורמון מגרה בלוטת התריס. גירוי של הורמון זה על ידי משוב נגרם גם בגלל חוסר של הורמוני בלוטת התריס בדם. הורמון מגרה בלוטת התריס גורם לייצור הורמוני בלוטת התריס T3 ו- T4.עם בלוטת התריס האוטואימונית, רמות הורמוני התריס יורדות. יתכן גם עלייה בנפח בלוטת התריס. תהליכים אוטואימוניים, הזרמים ברקמות, מפרים את תהליכי ארגון הרקמות של תאי הבלוטה.הטיפול בחולים עם בעיות בבלוטת התריס מתבצע לרוב, או בעזרת הורמונים, או באופן כירורגי. לשיטות אלה חסרונותיהן, במיוחד בתקופה שלאחר הניתוח הן תרופות נפוצות המשפיעות על בלוטות האנדוקריניות. חולים עם בלוטת התריס האוטואימונית ותרופות שמכילות יוד אנדמי עם מחסור ביוד בדם אינו מתחשב בעובדה שמאזן ההפרשה האחרון במעי הדק. בטיפול בחולים הסובלים מתפקוד לקוי של בלוטת התריס לא לוקחים בחשבון את העובדה שפעילות בלוטת התריס מוסדרת כולל הורמונים גונדוטרופיים של בלוטת יותרת המוח והורמון מגרה בלוטת התריס – ווסת של הפרשת פרולקטין.השימוש בעלוקות רפואיות בפתולוגיה זו נותן השפעה רכה ואורגנית על כל שלבי הייצור של הורמוני בלוטת התריס. פעולה על שרשרת יותרת המוח-היפותלמית של אזורים מסורתיים על עור האדם, המשמשת את התרופה מעל אלף השנים במזרח, hirudotherapy ללא החדרת חוסר איזון הורמונלי בגוף, מתקנת את ייצור הורמוני בלוטת התריס. 

השפעה ישירה על רקמת בלוטת התריס עם עלוקה רפואית, בוא נראה איך.

כאשר משתמשים בעלוקות רפואיות בגוף האדם, העלוקה מפרישה באופן טבעי אנזימים כמו hirudin, hyaluronidase, Bdellin, Acetylcholine. הם משחזרים מיקרו-סירקולציה, מקלים על התכווצות כלי הדם, ממיסים צלקות והדבקות. אף אחד מהטיפולים ברפואה המודרנית לא יכול לספק שיפור רך ויציב של מיקרו-סירקולציה. משמעות הדבר היא זרימת דם מוגברת באזור הפגוע. המיקרו-סירקולציה מגדילה את תזונת הרקמות, ספיגת החמצן ומסקלת רעלים ומוצרי ריקבון ברקמות.היאלורונידאז מתמוסס, ממיס הדבקות וצלקות שנוצרו לאחר דלקת חריפה או כרונית. אנשים רבים יודעים על אנזים כזה כמו לידאז, המשמש לטיפול במחלות. לכן, היאלורונידאז טבעי שנוצר על ידי עלוקה הוא הרבה יותר רך ויעיל בגוף האדם. לליאלונידאז הליך יש גם תכונות של אנטיביוטיקה טבעית.העלוקות תורמים לביטול אי ספיקת יתר של בלוטת יותרת המוח כתוצאה מהשפעות רפלקסיות, הומורליות וחיסוניות.לפיכך, הירודותרפיה מסייעת בהשבת רמות הורמונליות בהפרעות בבלוטת התריס ההיפו-פונקציונאלית.מהלך הטיפול הוא כשלושה חודשים, הטיפול מתבצע פעם בשבוע או 3-4 פעמים בחודש.

חלק מהלקוחות לא הרגישו כאבים כלל, אחרים חווים כאב חד וחולף, משהו כמו עקיצת יתוש. זה נמשך פחות מדקה, שכן העלוקה מפרישה חומר הרדמה מקומי אל תוך הפצע בזמן שהוא ניזון.

בטוח מאוד. משתמשים בו בבטחה במרכז ומזרח אירופה, במשך מאות שנים. לאחר שנים רבות של שימוש קליני נטול בעיות,עלוקות מסוג Hirudo medicinalis קיבל אישור רשמי כמכשיר רפואי בשנת 1984 ממינהל המזון והתרופות האמריקני ה FDA.

כן. לא ניתן לטפל בעלוקות באנשים אשר סובלים ממחלות כגון אנמיה, המופיליה ובהפרעות קרישת אחרות. אם אתם נוטלים אספירין (שמעכב את קרישת הדם), עליכם להימנע מטיפול בעלוקה. בנוסף, לא ניתן להשתמש בעלוקות לטיפול בזיהומים הניתנים בדם, כמו דלקת כבד B ו- C, ומחלות HIV. נשים בהריון. ובחולים עם נטייה להיווצרות צלקת קלואידית.

אצל מרבית החולים אחרי עקיצת העלוקה יתחילו לגרד ביום השני לאחר הטיפול ואז ימשיכו לגרד בערך 2-3 ימים. זהו סימן טוב, שכן הגרד נובע משחרור היסטמין, ומראה כי הריפוי מתרחש במקום, למידע מורחב ניתן לקרוא באתר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן